donderdag

F.A.Q. - Fietsen, autorijden en vliegen met overgewicht

Tips door de jaren heen:
  
Fietsen en overgewicht: 
+ Ik rijd nu zelf een rih fiets, niet goedkoop (nieuwprijs 1250 euro maar fikse korting gehad omdat het een overjarig model was en het was via fiets-pc project). Maar die bevalt tot nu toe prima. Verder heb ik een gazelle oma fiets. Een fiets waarvan ik dacht dat die superstevig zou zijn, en na 2 jaar knapte de velg doormidden (genant......). Nieuwe velg erin en tot nu toe geen problemen meer gehad.
+ Ik fiets op een Gazelle Impala sinds 3 jaar, 7 versnelingen en een verlaagde instap. Tot nog toe geen problemen gehad maar was ook een fiets van 1450 gulden toen.
+ Ik heb een Batavus Best Breaks en rijdt prima, wel ff zorgen dat de banden extra hard zijn Hiervoor had ik een Gazelle Skydrive en ook dat was een prima fietsie.
+ Ik heb sinds een jaar een Gazelle Orange. Puik fietsje hoor, hij voldoet prima
+ Ik heb een Batavus Crescendo. Een goeie, stevige fiets. De (nieuwe modellen) Batavus fietsen hebben ook allemaal een extra dik frame.
+ de Sparta Amazone Trendy is ook een hele stevige fiets 
  
Auto's en overgewicht:+ Auto: ik rijd nu een Hyundai Getz en kan de gordel goed om krijgen (zelfs met de stoel naar voren). Hiervoor had ik een Ford Fiesta en daar ging het ook prima. Laatst reed ik met iemand mee en die had een Opel Agila, nou dat lukte dus echt niet bij mij. Vorige week reed ik mee in een Ford Mondeo en daar kreeg ik de gordel ook niet echt van dicht. Nu was ik in gezelschap dus kon de stoel ook niet helemaal naar achteren zetten en de gordelhouder in de laagste stand, stond zo lullig.....Dat helpt vaak nog wel centimeters. 
+ Wij hebben een Opel Agila. Gordels gaan prima om (140 kilo) maar de beenruimte achterin is erg krap.
+/- Wat auto's betreft, ik heb nu een Twingo, gaat prima ondanks dat het een klein autootje is. Hiervoor een Opel Corsa en die zat zelfs nog ruimer, ook qua gordel. Mn ouders hebben een Ford Mondeo en daar zit ik dus wel redelijk klem in. En in Amerika reden we eens in een ford Taurus en daar paste de gordel dus juist weer niet..vaaag hoor.
+ Met 140 kilo een Citroën C1 gekocht. Deze auto is erg ruim voor zo'n klein autootje. Zelfs met een zwaarder persoon op de bijrijdersstoel zitten we er nog prima in. Gordel gaat ook goed dicht.

Vliegen:
In elk vliegtuig hebben ze een tussenstuk die je aan je gordel vast kan maken. Dat kan je aan de stewardess vragen. 

Aanvulling? Geef een reactie. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten